Marco Roelofs

WORDS & MUSIC

CREATIEVE MANAGER

Marco Roelofs, portet 1-6-2010Komt het door zijn afgeronde MEAO studie? Of hoort het bij de ‘Do It Yourself’ mentaliteit die bij zijn punkachtergrond hoort?

Feit is dat Marco zich altijd is blijven bemoeien met het management- en marketingzaken van de band. Het waren –op eerste oor soms maffe- ideëen die veel aandacht genereerde.

Zo was er het ‘Rode T-Shirt Concert’ in Paradiso Amsterdam. Hier mocht iedere Heideroosjes supporter die een rood t-shirt droeg gratis naar binnen. Het leverde een uitverkocht Paradiso en veel media-aandacht op.

Later kwam Marco met het idee om een lied op te nemen met toenmalige burgemeester van Maastricht, Gerd Leers. Omdat deze –in weerwil van zijn partij het CDA- een regulering van softdrugs voorstond. Het nieuws van de zingende de burgemeester haalde zelfs de Engelse kranten.

Ook buiten Heideroosjes weet hij op een creatieve manier zijn standpunt voor het voetlicht te krijgen. Toen enkele jaren geleden de evenementenhal in zijn geboorteplaats Horst afgebroken dreigde te worden, verzon hij een éénmansactie.

Hij liet één shirt maken met de tekst “Mérthal Mot Blieve” en droeg dat op televisie tijdens zijn werk als presentator op NED3. Mede hierdoor ontstond een lokaal debat én een run op het shirt (meer dan 1000 Horstenaren schaften het tegen inkoopsprijs aan). Eindresultaat; de hal bleef.

Sinds 2015 is Marco verbonden aan de Eindhovense poptempel De Effenaar, waar hij als boeker mede het creatieve programma verzorgd.

 

Zie ook: